28.8.2010

High Five!

No moro!
Olin eilen St Paulsissa viimeisen kerran. Oli kyllä mukava päivä kaikenkaikkiaan, ja minua pyydettiinkin moikkaamaan heitä ennen Suomeen palaamista. Yksi viisivuotias oli kyllä ihan koko ajan sylissä, koska ei "jaksanut kävellä"<3 Ihania lapsia, mutta nyt on nokka kohti ensi viikkoa jo. Minun piti mennä tänään lopulta sinne Mill Youth Centeriin, mutta saatuani paikan vastuuohjaajan (vihdoin)puhelimeen, sovimme minun meneväni sinne ensi tiistaina. Maanantai on "bank holiday" eli pyhäpäivä, jonka syytä kukaan ei tunnu muistavan. Mutta silloin teen silti jotain töitä tässä kotosalla. Keskiviikkona esittelen työtäni, kouluamme ja Jyväskylää korkeammalle taholle, eli nuoristoimen johtajille. Se vähän jänskättää. Ensi viikolla pääsen myös tutustumaan Barbaran tekemään seksuaalivähemmistötyöhön. Menen vierailemaan kahdessa nuortenryhmässä, ja toivon saavani sieltä vinkkejä tasavertaisuuden tukemiseen ja opettamiseen lapsille ja nuorille. Vaikken ope olekaan. Mutta siis. Mielestäni tasavertaisuus on yksi tärkeimpiä asioita, joita voi tässä työssä eteenpäin viedä.

Kävin tänään shoppailemassa. Laitan kuvan kahdesta uudesta laukustani tähän, jotta näette, miten ihania ne ovat, voi sydän!
Valotin vähän kuvaa, jotta näette, miten kaunista, oi niin kaunista. Ostin myös muutaman muun jutun, kuten rintaliivit, mutta jotenkin en kokenut tarpeelliseksi niiden kuvailua:D




Molempia voi käyttää clutchina, mutta pitsien voi myös laittaa olan yli. Näitä on sitten ulkoilutettava Suomessa, kuka lähtee messiin??????




Kävimme juuri Jolan kanssa yksillä. Siis alkoholittomilla aspartaami-keinoväri-kupla-sihijuomilla. Oli mukavaa päästä kämpästä ulos! Ja puhua asiallisia juttuja politiikasta, YK:sta ja maailmanrauhasta. Juuri niistä ja vain niistä.
 Meistä oli toki yhteiskuvakin, mutta näytän turpealta palalta juustoa, joten jätämme sen tältä erää väliin..Yllä oleva mustavalkoinen kuva jelppiköön jos tätä naamaataulua on ikävä, ei ole kuulkaa tuon kuvan jälkeen ;D

Vuokraemäntä on tänään vihdoin lähetellyt tärkeitä papereita Suomeen ja pyysi minulta myös kaksi suositusta. Kahta kuukautta varten??!! Toisaalta ymmärrän, Suomessahan tarkistetaan aina luottotiedot, mutta täällä sitä ei voi noin vain tehdä. No, onneksi sain äärimmäisen hyvän suosituskirjeen Jyväskylän kunnalta, jota olen lähettänyt myös Youth and Play Servicelle. Kirje kertoo minun olevan oikeen kovan luokan ammattilainen ja luotettu, kiitetty ja tykätty. Referenssiä kerrakseen:) Toinen suosituskirje olikin sitten ihan kysymysmerkki, sain kuulla sen yleensä tulevan edelliseltä vuokranantajalta "Moi JVA, viittisittekö kirjottaa mulle suosituskirjeen englanniksi, kun te tunnette mut tosi hyvin ja mä muuten oon täällä Briteissä tän syksyn". Ei...
Menin täten hissillä alakertaan ,jossa työskentelee mitä ihanin Rachel toimistossaan, hänen kanssa on niin mukava asioida. Jaarittelimme hetkisen typerästä ikkunastani, joka siis on ollut alusta asti tavalla tahi toisella epäkunnossa. Kerroin sitten suosituskirjetilanteeni, ja Rachel sanoi, etteivät he yleensä tee näin, mutta tiedän tilanteesi(koska olen siitä hänelle avautunut:) ja vaikutat mukavalta ja sosiaaliselta ja iloisenpositiiviselta (bubbly)tytöltä, että minä voin sen sinulle kirjoittaa. 
  1. Ihana, ihana Rachel
  2. Kolmas kerta kun minulle on sanottu, että olen bubbly (eloisa, pulppuileva mitänäitäon= pölöttävä ulkolainen)
  3. Mun kämppäsia on maanantaina selkeä, mikäli dokumentit muuten on kunnossa näillä kahdella muulla taholla, joiden välikätenä olen toiminut jo kohta kaksi viikkoa (AArgh!!)
Mutta jee, kämppä!
Näiltä erin siis näkemiin, huomenna nukun kuin porsas ja päivä saa paistaa pyllyseen niin paljon kun jaksaa, mulla on pimentävät verhot.

Kaikkea kivaa hei teille, ja kiitos kun täällä on vierailtu sellaset kolme ja puolisataa kertaa muutamassa viikossa. Voitteko myös laittaa vähän omia kuulumisianne mulle?
Tsemiä M kokkikouluun! <3 Olet rohkea ja reipas! Muutkin opintoja vääntävät, ahkeruus on ilomme!


Rauhaisaa viikonloppua <3


PS Kuusi mun akkaa näkee tänään lauantaina toisiaan ja viettää varmasti ihanan viikonlopun. En ole siellä rakkaat, mut ootte ajatuksissani! Pidä kivaa sankari M, sua juhlitaan! Pus!

6 kommenttia:

  1. Moikka,
    Kiva lukea näitä sun kirjoituksia!
    Terkut Suomesta
    Varpu

    VastaaPoista
  2. Kokkikoululainen kiittää terveisistä ja ilmoittautuu ulkoiluttamaan sun uusia laukkuja sit ko tuut takas! (Ja mä oisin kyllä ilahtunut niistä rintsikoitten kuvistakin..)
    Voin nyt sit ylpeänä kertoa olleeni eilen urheasti katsomassa kun jotkut äijät seisoi rivissä, pyöritti tukkaa ja örisi. Ja vettä sanoi. Vitsi mikä unohtumaton kokemus. Kyllä kannatti. (sieltä sai järjettömän herkkuja kevätkääryleitä!) Tänään vietän laatuaikaa omassa kotona omassa keittiössä (ja jazz soi, eikä kukaan örise) ja leivon monta kakkua jotka raahaan huomenna töihin koska on mun VIIMEINEN työpäivä!! Wuhuu!! suklaakakun tuoksuisia lentosuukkoja sinne! <3

    VastaaPoista
  3. AHAHAHAA muru, voin niin kuvitella sut sinne lavan eteen(not). 8D
    Olis vielä ollu kunnon myrsky Liekeissä, olis sopinu tunnelmaan.
    Hitto vieköön, tsemiä vimoseen päivään, oon täpinöissäni sun puolesta!!!! <3 Eggs on toast-tuoksuisia lentosuukkoja takas!

    VastaaPoista
  4. todella nätti tuo pitsinen pikkulaukku :)

    VastaaPoista
  5. Kiitos, olen iloinen, että ymmärsin ostaa kun näin, sillä muutama vain jäljellä enää tänään:)

    VastaaPoista

Kiitos sanoistanne!