7.12.2010

WHINEE ja muuta jäkätystä

Minä olen sitä mieltä, että me ihmiset ollaan aika säälittäviä. 
Kun sattuu onnettomuus tai katastrofi, ensin itketään ja annetaan rahaa Punaiselle Ristille ja Kirkon ulkomaanavulle. Kuukauden päästä uusi onnettomuus valtaa median ja edellinen on jo unohdettu. Eikä siitä edellisestäkään oikein välttämättä opittu. 
Hyvänä esimerkkinä autuaasta muistijäljen katoamisesta ovat rakkaat saksalaiset, joista enemmistö pitää nykyään diktatuuria ihan ok vaihtoehtona(tietoa ei tarkistettu, vaan muistin varassa mennään). Mä luulen, että esim. Itävallasta saattaisi löytyä joku kiva johtaja vielä, että Hallo vaan, kannattaa tsekata sikäläinen tarjonta!


Sitten on niitä maita, joissa ryssitellään ja hurritellaan varmaan maailman tappiin asti. Yksi maa tulee heti mieleen, se alkaa S:llä ja loppuu I:hin ja sillä oli eilen itsenäisyyspäivä. 


Ymmärrän, että itsenäisyys ei todellakaan tullut ilmaiseksi ja kaikki kunnia sotaveteraaneille. Mutta miksi joku Multian mulliturpa, joka on syntynyt vuonna 1993, saa ryssitellä yhtään ketään? Miksi se on tietyissä (juntti)piireissä sallittua? Miksi suomalaisilla (varsinkin miehillä, olen huomannut) on kauhean kova tarve naureskella ruotsalaisille. Heh heh, kun ne on sellasia ruskean reiän ritareita heh heh. Hoh hoh, katsokaa peiliinne. 


Miksi, oi miksi kuvahaulla "ruotsalainen mies" tulee osumia yliruskettuneisiin, timmeihin, hupaisan näköisiin nuoriin miehiin, ja haulla "suomalainen mies" ruudulla retkottaa keski-ikäinen, valkoinen herra pelkät uimahousut jalassa, kirja kädessä ja silmälasit nenällä???


Tätäkö tämä on. 
Onneksi on kohta joulu. Kulkuset ja silleen.


Lopuksi yksi joulukoirakuva ja yksi mieskuva.

Ensin siis kaksi "melko" vilkasta berniä Kemistä:



.. ja erään ihastuttavan bloginpitäjän innoittamana TA-DAH:
 Norjalainen opettaja. 


Niin ja post scriptum:
Katsoimme kivaisan viikonlopun aikana siskojen kanssa elokuvan Näin Koulutat Lohikäärmeesi. Ja se oli IHANA. Voinko suositella kaikille?




Plöö, sanoo Hampaaton. No eiku hei!

2 kommenttia:

  1. Mua jäi lähinnä kiinnostamaan missä tilanteessa neito on päätynyt googlettamaan termejä "ruotsalainen mies" ja "suomalainen mies" :D

    Jännä muuten, vaikken ulkomailla sanoisi sanaakaan, enkä pukeudu siniristilippuun, turistirysien kauppiaat AINA tervehtii mua suomeksi. Eli kai noissa stereotypioissa jotain perää on sitten kuitenkin.. Ja oikeesti juuri äsken Tukholman kaduilla totesin että sikäläiset miehet pukeutuu NIIN paljon paremmin kuin esim. allekirjoittanut suomalainen nainen huooh..

    VastaaPoista
  2. Hmm, mikäköhän mun kuuklettamiselle olis uskottavin selitys....^___^
    Uskon kyllä oikeestaan stereotypioihin, johonkinhan nekin pohjautuu. Surullista vain, että suomimies ei paljoa loista ainakaan mun hauissa, haen väärillä sanoilla ehkä. Joku siinä Tukholman juomavedessä vissiin on, kun niin moni sitä katukuvaa kehuu. Ehkä se on vain ERILAISTA, ja siksi parempaa? Niin, ja sua tervehditään suomeksi, kun suomalaiset naiset on ihania, high cheekbones, fine features, mulle hoettiin Bristolissa:D (havaittavissa mulla muuten miesten aliarvostusta...:)

    VastaaPoista

Kiitos sanoistanne!