26.4.2012

Luuvutoon

Mua pyydettiin tekemään "muotipostaus". Kun mä olen niin muodikas ja sillä lailla inessä näissä muotijutuissa. Hah. Otsikossa tunnettu luksusbrändi. Ette kyllä arvaa mikä.
Täältä pesee kauhtana-asiaa.
Aloitetaan siis, seuraavaksi mekko, joka ei ehkä ole sitä tämän hetken kuuminta hottia eikä edes mitenkään uusi, mutta aika kaunis kuitenkin.
Voin kertoa, ettei mahdu mulle enää. Mutta on esiintynyt kuvissa joskus 28 vuotta sitten.
Sitten voin näyttää sellaisen neuletakin joka mahtuu, ja hei on aika mun mielestä hävyttömän tätimäinen näin nuorelle ihmiselle.

 Mutta siinä on rusetteja! Ja heleminapit, ai että on koreeta. (..Ja koirankarva/karvoja..)
Tämä neuletakki on niitä päiviä varten, kun pitää näyttää sivistyneeltä ja asialliselta, ja tapaa tärkeitä ihmisiä. Muina päivinä voikin sitten olla oma rähjäinen itsensä.
 Pääkallokengännauhat ja farkut (!).

Monessa blogissa hehkutetaan näinä päivinä Tory Burchin kenkiä, Odd Mollyn kolttuja tai jotain Luis Vuittonin laukkuja. On oikeasti aikamoinen vähemmistö, joka jotain Luis Vuittoneita pystyy ostamaan(Outo Molly ja Tory on siihen nähden aika edukkaita ostoksia). Minä olen työssäkäyvä naikkonen, mutten silti pysty kuvittelemaan, että laittaisin laukkuun 700€. Siskoni kävi kerran maailmalla jossain supermerkkiliikkeessä (Gucci?) ihan mielenkiinnosta, ja kuulemma pelkkä avaimenperä oli tyyliin 400€. Järkytystä seurasi melko varmasti venähtänyt ilme ja nopea poistuminen. Moni perustelee tuhannen euron merkkilaukkuostosta laadulla. Minusta laadusta saakin maksaa, mutta missä kulkee laadun ja merkinhimon raja? Jos hyvälaatuisen laukun saa parillasadalla eurolla, mistä ne loput 800 eukkia tulee tonnin laukussa? Tuskin pyhimyksiksi julistetut leskiäidit Angolassa parkkaavat kilinnahkaa chinchillaturkit päällä syöden ja paskoen kultaa. Kilinnahka on siten niin kovin kallista, ja koska merkkiliike haluaa juuri sitä kilinparan nahkaa, niiden laukutkin on hintavia. 
Peräänkuulutan siis sitä totuutta, että merkkituotteissa maksaa se merkki, ja sinä haluat sen, koska se on statussymboli ja niin siistii.

Mulle on toistaiseksi riittänyt ihan tavalliset rättikaupat, osittain siksi, koska en edes halua käyttää vaatteitani kymmentä vuotta, joten ei niiden tarvitse kestää niin kauaa.
Nii. Mutta oikeasti olen nyt tällä hetkellä aika väsynyt, ja haluan nukkumaan. Kolme päivää seisomatyötä ja kovaa hääräystä isossa tapahtumassa, ja voin kertoa, että olen aika naatti. Mutta vielä Pepi nuuhkaisee teitä vähän:
 
 Ja ettäs tiedätte, täällä on melko keväistä:
 Se on soronoo. Tää täti lähtee nukkumaan, mutta mutta, mullahan jäi esittelemättä aivan mieletön uusi ostos. Ens kerralla sitten. Nyt ei pysty. Zzzzzz..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos sanoistanne!