27.7.2012

Nature calls

Jyväskylän alueella on monenlaisia luontopolkuja, jonne ihmiset menevät usein ja vapaaehtoisesti rämpimään ryteiköissä ja huiskimaan öttiäisiä. 
Mekin menimme, tietenkin.

Reitillä kuultua:
Nainen: Perhanan paarmat!!
Mies: Tein sulle tällasen vihdan, jolla voit huiskia
Nainen: Tää on ihaninta, mitä mä olen sulta ikinä saanut


Mies: Ottaapa mukavasti vähän hengen päälle tämä mäki!
Nainen: Puuuh huuuh lääh krrääh tau...lääh tauko!

Mies: Mä olen ennenkin mennyt polkuja, mutta en tiedä, oletko sää
Nainen: Joo kato en, tämä on mun ihka eka kerta polulla, törkeän siistiä


Mies: Olipa sopivan pitkä tämä reitti, 3,5 km
Nainen: Aika pitkä oli reitti



Mies: On hienot maisemat!
Nainen: Aivan mahtavat, tätä kivistä heinikkoa ei muualla Suomessa olekaan



Mies: Tuolla karjumisella säikähtää muut kulkijat ja elukat
Nainen: Se oli tosi iso sudenkorento.


Terveisiä muille kanssakulkijoille, se olin minä, joka niitä lentäviä hyönteisiä karjui. Sori.

Mutta osa-aikainen asennevammanainen tykkäsi silti! Oli oikeasti hienoja maisemia, ja kohtuu helppo ja hyvinmerkitty polku, monennäköistä maastoa. Tosin muutama aika kuumottava mäki.

Ainoan miinuksen saa Pepi the Paskatassu, joka upotti käpälänsä kaikkiin mutalällyihin ja oli vatsaa myöten kurassa. 
Onneksi ymmärsi tepastella myös soisen maaston hetteiköissä puhdistavalla tavalla, koska lunasti sillä paluumatkansa pois metsistä.


 Lopuksi vetolossi:
Ja Lasse Lossiopas:

4 kommenttia:

  1. Toi on siisti luontopolku. Käytiin sillä Jussin kanssa pari vuotta sitten. Meidänkin koirat osas käyttäytyä lossilla ja niillä oli paskaset tassut, ku päästiin takas. Niitten mielestä pitkospuut on yliarvostesttuja. =D

    -Riitta

    VastaaPoista
  2. Joo niin Pepinkin mielestä, pitkospuut on vain tylsille tyypeille! :D

    VastaaPoista
  3. Hihih :) Missä tää oli tää Suurien Sudenkorentojen soinen luontopolku? Pitäisi itsekkii käydä joskus tommosilla. Ainakin tässä lähialueilla, muuten kehtaa edes sanoa asuneensa täällä 25 vuotta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän on Nyrölän luontopolku: http://jkl.fi/ymparisto/polut#Nyrola

      Poista

Kiitos sanoistanne!